Tuesday 12 June 2012

mari bercucuk tanam!



Assalamualaikum...

Last week i bought some mint. Hendak buat some ginger ale la kononnya. Of course saya buat ginger ale tu, tapi, entry lepas ini baru cerita pasal that gorgeous delish non alcoholic ginger beer versi jamie oliver ye...

Ok, i just use a little sprigs saja of that mints. Yang selebihnya, kering kejung dalam fridge. Tetapi, bila hendak buang dalam tong sampah, my mom says that maybe ada akar yang boleh tumbuh. So, saya rendam dalam air dalam dua hari, and yes, memang ada akar, jadi, petang ini saya buat sedikit aktiviti bercucuk tanam.

Saya isikan tanah dalam bekas plastik, bahagian bawah saya lubangkan, selepas itu, buat lubang dan cucuk sahaja batang mint yang sudah berakar itu.

Hopefully ot will grow strong.

P/s. Bila da tumbuh subur nanti bolehlah enjoy arab tea and ginger beer tanpa jemu. Heheh.

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment